Selangor FA Pertahankan Evan Dimas dan Lepas Ilham Udin

0
1910
Selangor FA Pertahankan Evan DD

VivagoalBerita Bola – Kontrak Evan Dimas Darmono di klub asal Malaysia, Selangor FA yang akan segera berakhir bulan ini dikabarkan akan segera diperpanjang. Hal tersebut diutarakan langsung oleh pelatih B Sathianathan.

Jelang dimulainya musim 2019, Selangor FA sedang berusaha merombak skuatnya agar mampu tampil lebih kompetitif di musim mendatang. Setelah mempercayakan posisi pelatih ke B Sathianathan, Selangor FA lalu melakukan cuci gudang dengan mendepak 7 pemainnya sekaligus.

Adapun ketujuh pemain yang dilepas, diumumkan langsung oleh manajemen Selangor melalui akun sosial media miliknya, yakni Azamuddin Mohd Akil, Norazlan Razali Joseph Kalang Tie, Razman Roslan, Fairuz Abdul Aziz dan Abdul Halim Zainal.

Selain pemain-pemain diatas, yang teranyar, Selangor juga berencana tidak akan memperpanjang kontrak Ilham Udin Armaiyn, kompatriot Evan Dimas di timnas Indonesia. Kepastian tersebut disampaikan langsung oleh agen sang pemain, Muly Munial.

Muly mengatakan manajemen Selangor telah mengeluarkan putusan untuk tidak memasukkan Ilham Udin dalam skuat utama pelatih B Sathianathan untuk musim 2019 nanti.

Selangor sendiri, langsung mendaratkan dua pemain baru, yaitu Halim Shaari dan Syazwan Zainon. Selain itu, pelatih B Sathianathan  juga baru-baru ini menyatakan sudah ada 5 pemain lokal yang positif dalam skuad Selangor untuk 2019.

Selalu update berita bola terbaru seputar Sepak Bola dunia hanya di vivagoal.com

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here